عملیات ساخت بیمارستان جدید ایرانی در دبی 74 درصد پیشرفت داشته است
نوشته شده توسط : breketid

دكتر 'پرویز افشار' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمارستان 220 تختخوابی مدرن و فوق تخصصی ایرانی شهر دبی از محل اعتبارات و منابع درآمدی داخلی مركز درمانی این جمعیت در دبی، در زمینی به مساحت 32 هزار متر مربع در حال ساخت است.

وی با مطلوب ارزیابی كردن روند ساخت این بیمارستان، اظهار داشت: طی 18 ماه گذشته روند عملیات اجرایی ساخت این مركز درمانی از 12 درصد به 74 درصد رسیده است.

دكتر افشار، در ادامه به تشریح فعالیت های بیمارستان ایرانی دبی پرداخت و گفت: این بیمارستان یكی از قدیمی ترین مراكز درمانی در كشور امارات عربی متحده و وابسته به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است كه با بیش از 40 سال فعالیت و خدمت صادقانه، سابقه ای پر افتخار و درخشان برای اعتلای نام كشور عزیزمان ایران به دست آورده است.

وی افزود: بیمارستان در حال حاضر دارای تمامی تخصّص های مورد نیاز اورژانس، داخلی، جراحی عمومی، زنان و زایمان، ارتوپدی، جراحی اعصاب، نورولوژی، روانپزشكی، فیزیوتراپی، كاردرمانی، ادیومتری، اپتومتری، چشم، پوست، مركز لیزر پوست، مركز لیزر چشم، كلینیك پزشكان عمومی، قلب، رادیولوژی، ام آر آی و سی تی اسكن سنگ شكن كلیه، سونوگرافی، فلوروسكوپی، سنجش تراكم استخوان، آی سی یو، ان آی سی یو ، سی سی یو، اتاق های عمل مجهز جراحی، اورژانس فعال، آزمایشگاه بسیار مجهز، جراحی، كلیه و مجاری ادرار، گوش و حلق و بینی و دندانپزشكی است.

دكتر افشار، اظهار داشت: در زمینه فوق تخصّصی نیز این مركز مجهز به بسیاری خدمات مانند جراحی پلاستیك، كلینیك های سرطان پستان، دیابت، سلامت، چاقی و فوق تخصّصی های قلب، روماتیسم، گوارش، سرطان زنان، پوست و پیوند مو، فوق تخصصّی اتاق قدامی و خلفی چشم و پیوند قرنیه، گوارش، آندوسكوپی، ریه و دستگاه تنفسی، جراحی كلیه، اطفال، فوق تخصّصی جراحی فك و صورت، كاشت دندان و متخصّص ترمیمی دندان و ارتودنسی و دندانپزشكی زیبایی است.

وی با بیان اینكه این بیمارستان در حال حاضر از جایگاه شناخته شده و بسیار مناسبی در منطقه قرار دارد، خاطرنشان كرد: دریافت نشان استاندارد سازی كانادائی براساس برنامه استراتژیك مراكز درمانی نیز از افتخارات این مركز درمانی است.

مدیر بیمارستان ایرانی دبی در ادامه تشریح خدمات این مركز درمانی در سال 90 گفت: طی این مدت در هر روز بیش از سه هزار نفر بیمار از 150 ملیت مختلف در سریع ترین زمان ممكن و بالاترین كیفیت پذیرش شده اند.

وی ارائه خدمات به 30% از كل بیماران سرپائی بخش غیر دولتی دبی، ارائه خدمت به 108 هزار و 269 نفر بیمار اورژانس در دو بخش مجزای زنان و مردان، راه اندازی 10 سوئیت مجهز VIP و ارائه خدمت به 150 بیمار ، بستری 10 هزار و 640 نفر بیمار در 8 بخش بستری ، راه اندازی بخش ان آی سی یو مجهز با حداقل 10 تخت بستری، برنامه ریزی برای راه اندازی كلینیك خواب، راه اندازی بخش های جدید از قبیل ارتودنسی، سرطان پستان، كلینیك سلامت و دیابت و فعال سازی بخش آنژیوپلاستی و آنژیوگرافی به صورت شبانه روزی را از دیگر اقدامات این مركز درمانی برشمرد.

دكتر افشار، تبدیل درمانگاه صفای این بیمارستان از یك كلینیك عمومی به پلی كلینیك تخصصی فعال و راه اندازی درمانگاههای تخصصی زنان، پوست، دندانپزشكی، گوش، حلق و بینی و اطفال و ارائه خدمت به بیش از 20 هزار بیمار را از اقدامات مهم دیگر در این مركز درمانی عنوان كرد.

رییس بیمارستان ایرانی شهر دبی در ادامه این گفت و گو تصریح كرد: انجام شش هزار فقره عمل جراحی در شش اتاق عمل مجهز به تجهیزات پیشرفته و تكنیك های روز دنیا مانند لاپاراسكوپی، لیزر و لیزیك توسط جراحان برجسته و بنام ایرانی در سال جاری را از دیگر توفیقات این بیمارستان ایرانی برشمرد.

وی گفت: همچنین در سال جاری به 150 هزار نفر از ملیت های مختلف در مراكز تخصصی و فوق تخصصی درمانی این بیمارستان، خدماتی نظیر دندانپزشكی، چشم پزشكی، روانپزشكی، فیزیوتراپی، و لیزر ارایه شده است.

دكتر افشار، در ادامه راه اندازی مركز آموزشی لاپاراسكوپی منطقه خاورمیانه و برگزاری دو دوره آموزشی برای جراحان، برگزاری كنفرانس های علمی تازه های نازایی و آخرین روش درمانی سر درد و ارائه پیشرفت های علمی در این زمینه، آموزش تخصصی پرستاران، آموزش تخصصی حرفه ای استاندارد سازی و مدیریت ارتقای كیفیت بیمارستانی در چارچوب برنامه اعتبار بخشی بیمارستان با مشاركت سازمان استاندارد سازی بین المللی كانادایی برای بیش از 500 نفر از پرسنل بیمارستان را از دیگر اقدامات این مركز درمانی برشمرد.

دكتر افشار در پایان خاطرنشان كرد : در سال 90 برنامه های آموزشی و كنفرانس های علمی مهمی همچون پنج كنفرانس بین المللی با موضوع، سر درد، آخرین تازه های ناباروری، سمینار قلب و فشار خون، همایش Pet Scan و همچنین كنفرانس ADHD در این مركز برگزار شد.

خاورم 2624





:: برچسب‌ها: شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: